|
O projekcie
| Narzędzia Technologii InformacyjnejInsightInsight jest zestawem programów przeznaczonych do zastosowania w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych i technicznych w szkole gimnazjalnej i ponadgimazjalnej. Jest stosowany powszechnie w szkołach Wielkiej Brytanii. Programy wchodzące w skład zestawu są ogólnie dostępne i służą poszerzeniu horyzontów uczniów i opanowaniu najistotniejszych zagadnień programowych w naukach przyrodniczych i technicznych. Każdy z nich służy opanowaniu szczególnych umiejętności, wynikających z programów nauczania: Datalogging Insight - do gromadzenia i analizy wyników doświadczeń z użyciem czujników i rejestratorów danych, Control Insight - do nauczania obsługi urządzeń kontrolujących działanie sprzętu elektrycznego, sterowanego sygnałami z czujników, i Simulation Insight - kompletny program do tworzenia, testowania i przeprowadzania symulacji zjawisk przyrodniczych, połączony z animacją graficzną i dający pełną możliwość analizy i zmian matematycznego modelu kierującego symulacją.Programy te są produktem firmy Logotron Ltd (www.logotron.co.uk). W projekcie IT for US stosowany jest głównie program Datalogging Insight (Insight - pomiary). Zrzut ekranu programu Datalogging Insight Datalogging Insight jest łatwym w obsłudze, intuicyjnym programem do naboru, badania, analizowania i modelowania danych. Pomaga w rozwijaniu wiedzy i umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych przez wszystkich uczniów. Datalogging Insight zawiera w sobie szereg praktycznych ćwiczeń integrujących nauczanie fizyki, chemii i biologii przez stosowanie takich technik jak:
Datalogging Insight dostarcza dynamicznych narzędzi, która wspierają realizację programu nauczania. Może być też wykorzystany na lekcjach geografii, gdzie zbieranie, zapisywanie i analiza wyników stanowią standardowy element programu nauczania. Datalogging Insight
Jest to interaktywny przewodnik po Datalogging Insight. Udostępnia on szereg opisów lekcji i instrukcji do doświadczeń, które pomagają uczniom i nauczycielom zastosować na zajęciach oprogramowanie jako narzędzie do zbierania wyników i ich analizy. Uczniowie krok po kroku zapoznają się z zasadami działania programu, zapamiętują je, osiągając - każdy w swoim, indywidualnym czasie - sukces w opanowaniu tych umiejętności. W czasie pracy uczniowie zapoznają się z radami, podsumowaniami i pytaniami, skierowanymi do nich, które ułatwiają zrozumienie problemu. Tematy doświadczeń to: Więcej informacji: plik PDF (2 MB). |
Opracowała: M. Chmurska | copyright © OEIiZK Data ostatniej aktualizacji 19.05.2008 |